1a advent

Här firar man inte advent som vi gör hemma, inga stjärnor, inga ljus. Det behövs i och för sig inte för det är långa dagar och solen går inte ner fören vid 21 tiden här i mitten av Chile.
För att vi skulle få lite stämning bestämde jag mig för att ge bakningen ett nytt försök. Lussebullar är ju både enkelt och gott. Min vana trogen gjorde jag degen redan på lördagen då jag brukar smygstarta med lussebullar, stakar mm. Inte för att det är särskilt tidigt då andra pyntar långt innan, eller hur bästa grannen? ;)



Precis som vid bullbaket jäste det och hade sig i köket. Antonio var supernöjd och han och Ofélia bakade sedan katterna.



Jag satte plåten lite högre i ugnen men brassade på med gasen. Det skulle jag inte gjort för dom blev lite småbrända under, igen...

Men GODA var dom och smakade nästan som hemma. MUMSELIMUMS :-) Man lär sig något nytt varje dag, på´t igen bara!



1a advent (söndagen) firade vi med en promenad längs stranden och glass på ett café.





Nu är det dags att öppna lucka 2 i chokladkalendern som vi köpt.

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Mamma o Pappa/Mormor o Moppa

Underbara - älskade familjen SchoultzeBarrientos - tack för veckans blogg. Härliga bilder - saknar ER. Puss o kram från kalla mörka Sverige.

2011-12-07 @ 18:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0