När andan faller på

Ojoj vad det var länge sen jag skrev här! Min mamma frågade häromsistens när jag skulle göra att inlägg och då svarade jag "när andan faller på" och nu plötsligt fick jag lite extra luft.

Snart är december och 2011 slut och här har det varit full rulle hela månaden. Den 15/12 var det skolavslutning för nu har barnen sommarlov till 5 mars. Ofelia fick hedersdiplom för sina insatser i skolans basketlag.

 

Leo fick följa med 4orna som tog "studenten" :-)

 

Sen har vi varit på utflykt med klasserna. Med Ofélias klass åkte vi till Limache och där badade vi och grillade hela dan.

 

Och med Antonios klass åkte vi till Villa Alemana och gissa vad vi gjorde där? Vi grillade och badade hela dan så klart :-)



Sen fyllde Eric år och då hade vi familjen här, vi satt ute såklart.



Strax efter det kom självaste julafton och jag och min man firade ett halvår som gifta och 4 månader här i Chile. Och som vi firade :-) Vi var först här hemma och badade lite och njöt av granen...



men sen kom vi hem till Tía Luisa och vår gran liknade plötsligt en kvist, en vissen sådan...



Gissa vad som, enligt barnen, ska stå hemma i Krusboda nästa Jul!!!

Vi åt och drack och hade det såååå trevligt och som alltid när Tía är med blir det dans :-)



Alla var väldigt nöjda och trötta dagen men en riktigt god jul det hade vi, fast vi längtade lite (läs ganska mycket) efter våra kära och nära där borta på andra sidan jordklotet...





Kommentarer
Postat av: Bästa grannen

MYCKET grilla och bada tycker jag... Här är bara allt ganska grååååååååååååttt... Kram kompisar, nu går vi in på akt två, dvs snart ska vi åka hem=)

2011-12-30 @ 07:53:48
Postat av: Mamma o Pappa/Mormor o Moppa

Äntligen - blir sååå glad när jag läst eran blogg och tittat på alla fina bilder. Det ser inte ut att gå någon nöd på ER. Tänk bara vad NI slipper va med om just nu - stormen Gertrud - ösregn - snålblåst - skrapa bilrutor - kål innerligt svart kl 1500. Njut varje minut - saknar ER - Älskar ER /Puss o kram från mamma o pappa

2011-12-30 @ 10:19:15
Postat av: Lena P

Hahaha! Marre har också vit gran med lila pynt!

Very Stylish och fint.

(Trevligt att andan föll på ;)

Kram

2011-12-30 @ 10:57:42
Postat av: Moma/Veronica

Åh, vilka härliga bilder, ni ser ut att ha det toppenbra där borta! Hälsa de andra! God fortsättning på er!

Kraam

2012-01-01 @ 15:54:39
URL: http://momaskitchen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0