Hallågen och lite annat smått å gott

OJoj vad det var länge sen det hände något här då! Men tro inte att vi ligger på latsidan. Full rulle :-)

Ofelia hon spelar basket med skolan http://olimpiadaescolar2011.wordpress.com/ Två matcher har dom haft och vunnit båda! 16 poäng har hon satt lillstumpan och INGEN kommer förbi henne när hon vaktar korgen, eller vad det nu kallas.

vamos chicasFokusering

Leonardo har hunnit bli 1 år äldre (och brutit en tå, men jag hoppar den historien). Det firade vi så klart. Han fick dagen till ära inte bara paket utan även en egenhändigt komponerad melodi av lillbrorsan. Han spelar xylofon, tror jag det heter, och han gör det sååå bra.



På kvällen var vi ute och åt, Leos kompis Nico följde med. Det var en mycket trevlig afton med god mat och dryck. El postre (som Leonardo valde och åt) var inte fy skam den heller tyckte han...

åhhh vad fint!!!mysigt :-)


I helgen som var hade vi långhelg (igen ;-) och då passade vi på att åka till Horcón och hälsa på Tía Luisa. Vi promenerade och inspekterade stranden vi ska slappa på i sommar.




Även här har Halloween (eller hallågen som min mamma brukar säga) tagit marknadsandelar och firas om än mer än i Sverige. Barn och vuxna klär ut sig och busar ihop. Man skulle kunna säga att jag inte riktigt höll måttet men jag gjorde mitt bästa. Varken Ofelia eller Antonio var med på noterna så Eric och jag fick stå för underhållningen. Jag tycker visserligen inte att jag ser så läskig ut med rosa Musseöron...



och när dom riktiga spökena kom var det bara att dra nåt gammalt över sig ;-)




Nu till helgen bär det av till Santiago för då ska Leo spela en cup och hur det går får ni veta i nästa blogginlägg.


Kommentarer
Postat av: Mamma o Pappa

Underbart - vilka fina kort - Tittade efter Fialotta när hon spelar basket - vilket nummer har hon - svårt att se vem som var vem - alla såg likadan ut !!!! . Leonardos födelsedagsmorgon var så fin - goa fina Leo - Härlig middag på kvällen!!

Fia på stenen - vilken sjöljungfru - Ni kommer att få en underbar sommar på landet !!!!!! Sist men inte minst - det enda spöket jag kände igen på sista bilden var min goa Eric. Nu ska vi fira Hallågen och tända ljus för ALLA som vi älskat och saknar. Kram på er hela familjen SchoultzeBarrientos.

2011-11-04 @ 16:27:26
Postat av: yvonne

Vad trevligt:-) Gratta Leo så mycket. Han blir bara snyggare och snyggare för varje år som går. Mamma upp i dagen. Pusss

2011-11-10 @ 19:02:23
Postat av: Bästa Grannen

Ojoj... Försökte kolla efter offe, lyckades hitta henne.... Tror jag! Såklart hon knäcker på basket OXÅ... Snyggingen ett år äldre hurra hurra. Tycker definitivt att min perni passar i öron... Undrar om dessa inte skall sitta på, på den kommande tjejmilen. Puss och kram saknar er

2011-11-13 @ 18:07:18
Postat av: Bästa Grannen

Ojoj... Försökte kolla efter offe, lyckades hitta henne.... Tror jag! Såklart hon knäcker på basket OXÅ... Snyggingen ett år äldre hurra hurra. Tycker definitivt att min perni passar i öron... Undrar om dessa inte skall sitta på, på den kommande tjejmilen. Puss och kram saknar er

2011-11-13 @ 18:08:05
Postat av: Bästa grannen

Klart att hon knäcker i basket oxå! Kraaaaam

2011-11-13 @ 18:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0