Bieber, Bio & Bad

Förra veckan var en kort vecka. På måndagen var det helgdag här. Den 12 okt firar man att spaniorerna "hittade" kontinenten och eftersom den dagen var på onsdag i år flyttades den lediga dagen till måndag. Det finns en lag här som säger att röda dagar som ligger mitt i veckan ska flyttas till måndagen, annars går inte chilenarna till jobbet. Dom festar och festar istället hehe, så nu flyttar man den lediga dagen helt enkelt.

I tisdags var jag på ett möte i den skola jag ska observera för att skriva min uppsats. Det gick bra och imorgon tisdag börjar jag min observation. När onsdagen kom fick vi ett meddelande från barnens skola att de skulle sluta kl 10 på fredagen för lärarna skulle fira "el día del profesor" då beslutade vi att ha barnen hemma istället. Och vips så var det helg igen!

Det var inte vilken helg som helst, iallafall inte för Ofelia som skulle på sin första konsert JUSTIN BIEBER. Hon var inte ensam om det ca 60.000 tjejer skrek sig hesa på "El Estadio Nacional" i Santiago. Redan hemma i Sverige fick Ofelia reda på att han skulle komma hit så väl här var det bara för mamman att sätta igång med att leta biljetter. Det var inte det lättaste ska jag säga men vi lyckades tillslut. Ett stort tack till mormor/mamma och morfar/pappa som var med och sponsrade :-) När vi nu hade biljett var vi tvugna att hitta ett färdmedel till konserten. Varken jag eller Eric känner till 5 milljonersstaden Santiago och kände oss måttligt roade av tanken att irra runt där. Som tur är har Ofelia goa klasskamrater och föräldrar som hjälpte till. Pappa Roberto fick "stå ut" med både bussresa tur & retur (chartrad med enbart Bielibers) samt hela konserten och några timmars väntan innan. Men efteråt sa han att han nog aldrig sett så många lyckliga tjejer. Och lycklig var vad min lilla dotter sa att hon va, hela dan igår och imorse när hon gick till skolan Och vad blir man inte då? Om lycklig <3

Ofelia och Daniela, vars pappa var med.



Justin himself (foto by Ofelia)



Medan fisalotta roade sig i Santiago, gick vi här hemma och rullade tummarna...
Ne,j inte direkt. Leo som tyvärr har en skadad lilltå tog det lugnt och tackade inte nej till ett biobesök med brorsan. Filmen "el gigante de acero" gjorde succe trots att den var dubbad till spanska och både Antonio och Leonardo förstod en hel del. Roligt :-) Under tiden gick jag och Eric längs strandpromenaden och tog en liten vätskepaus på ett mysigt ställe.



Jag har ju tidigare skrivit att våren kommit. Vi har haft soliga dagar men varierande grader. På morgonen kan det vara 5 grader för att mitt på dagen vara 20. Det blir lite svårt att klä sig då. Vindarna är lite kyliga så hellre en extra tröja än att gå och frysa. Enligt de vi pratat med här är våren både sen och kall men igår var det superskönt. Vi traskade ner till stranden och hyrde ett parasol. Det måste man ha här. Solen är jättestark och ozonskiktet är tunt så det nästan bränner på huden när det gassar på. Vid vädret på TV visar man alltid UV-strålarna, hög solskyddsfaktor och skugga är vad vi blivit förmanade till. Och eftersom soltimmarna här är fler än hemma, känns det helt ok.
När Ofelia kom från lunchen hon blev bjuden på tog de ett första dopp. (Jag tror att Leo tjuvstartat lite med sina kompisar) Jag doppade fötterna och det gjorde Eric me. KALLT!!!

 

Tack för alla kommentarer!
Glöm inte att kika in här då och då!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad ni verkar ha det mysigt!

2011-10-17 @ 20:58:55
Postat av: Anonym

Va ni verkar ha det mysigt, man blir ju lite avis!!

2011-10-17 @ 21:01:15
Postat av: Mamma o Pappa/Mormor o Moppa

Oh va härligt att ni har fått sol och värme - som ni förstår är det tvärtom här - Helgen har varit jättefin men nu har vi riktiga höststormar och regn som öser över oss från alla håll. Vi e´så glada för att Fia fick se sin stora idol - Puss på er ALLA

2011-10-18 @ 19:56:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0