Kanelbullensdag :-)

Ni som befinner er hemma vet att det var kanelbullensdag förra veckan. Eftersom min bästis jobbar i brödbranschen var hon inte sen att påminna mig. När jag då var och handlade såg jag till att inhandla alla ingredienser men jag hade ett problem... färsk mjölk! Jag hittade det inte någonstans, det löser sig tänkte jag. Så i lördags var det dags. Jag smälte smör, och bandade deg. Den jäste och var så fin.



Och vi kavlade och hade skoj :-)



Sen in i ugnen, nästa problem var att vi har gasugn så det var lite svårt och beräkna tiden men jag blev ändå nöjd med resultatet! Ofelia me :-)



Så var det dags att smaka:


Vi kunde konstatera att den svenska smak vi var ute efter, uteblev :-(
Jag: Hur smakar det?
Antonio: Ehh, hmmm, det smakar... chilenskt

hahaha till nästa bullbak blir det färsk mjölk när jag nu använt min detektivförmåga och tagit reda på var den finns.

Kommentarer
Postat av: Mamma o Pappa/Mormor o Moppa

Oh va goa o mysiga ni är - själv åt jag ingen kanelbulle - puss på er

2011-10-12 @ 11:17:27
Postat av: Moma/Veronica

Hm, använde ni mjölk med lång hållbarhet? Det kan ju vara mjölet som spökar också, i Sverige har vi bra kvalitét på vårt mjöl. Vi gjorde kanelbullar i England en gång, de smakade inte heller som de gör hemma.



Kram

2011-10-12 @ 12:01:40
URL: http://momaskitchen.se
Postat av: Anton Lundberg

pulvermjölk? :-D

De såg i alla fall riktigt nice ut!

2011-10-31 @ 19:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0