Plötsligt händer det...

...att man vinner på Triss och det gjorde Eric :-) 50 kr på en lott han fick av mamma och pappa på sin födelsedag. Jippie!

...också att man som halvhjärtad bloggare inte gör några inlägg så gör man ett, helt så där.

Snart är januari slut och här har det hänt grejer. Jag är klar med alla kurser jag läst sen vi kom hit, skönt!! Fick nyss veta resultat på den sista. Nu har jag bara två kurser och uppstas kvar.
Här har vi firat in det nya året, varit en tur norrut, badat i Horcón, hämtat Tata som kom den 10 jan och Michan som är här till den 7/2 mm mm :-)

Här kommer några bilder från nyårsafton som firades på "ballen" med bästa utsikten över fyrverkerierna och i v-rummet med bästa musiken. Men och festade var Fam Araya (Rene, Agnieszka, Stefanie, Dannie, Emilio, Camilo och Octavio) Tía Luisa, Jessica, Fabio, Camila samt Myriam:

           


                                              

FULLT ÖS Tìa Luisa medvetslös hahaha

Redan den 2/1 bar det av norröver med hela familjen Araya, först till La Serena där bodde vi här:
http://www.cabanascaletasanpedro.cl/

Jag märkte att jag inte fotat så mycket men ni kan lita på Claudios bilder på hemsidan :-)

Efter några dagar drog vi vidare en bit till och åkte genom en del av Atacamaöken först klättrade vi upp, upp, upp

     sen va vi i öken


tillslut hamnade vi i Caldera där tog vi in på ett Hostal precis vid hamnen och stranden.
http://hosteriapuertadelsol.com/

                

Caldera är en jättemysig fiskeby som jag verkligen rekommenderar ett besök. Från Viña är det ca 85 mil dit upp.

                

Inte långt ifrån Caldera ligger Bahía Inglesa med sina vita stränder och kristallklara vatten. Åååååhhhh vad härligt :-)

         


Efter ett par dagar i detta paradis bar det av neråt igen. Då hamnade vi mitt i Paris - Dakar som nu går från Argentina genom Chile för att sluta i Peru. Vi såg bilar, motorcyklar, lastbilar som skulle köra en sträcka i Atacama.



När vi kommer fram till La Serena dör vår bil, eller rättare sagt den håller på att koka över... Vi var nästa framme hos Claudio när det hände och han skickade efter en mekaniker. Tyvärr tog det tid att laga eller rättare sagt byta ut hela kylaren så vi blev strandsatta och resan avslutades inte som vi planerat. Det blir till att ta en vända till...

Vi gick dock till stranden på dagen och tittade på solnedgången på kvällen.

     sen fyllde ju jag år...

...mumsig tårta och presenter fick jag <3   


Firar ordentligt gör vi i sommar när vi är hemma igen!!!

Vi hörs snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0